فرهنگ زندگی

سبک زندگی بخش اصلی یک تمدن است.

فرهنگ زندگی

سبک زندگی بخش اصلی یک تمدن است.

سبک زندگی اسلامی

آخرین نظرات

۲ مطلب در دی ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

هدف نظام اسلامی 13

947- خط کلى نظام اسلامى؛ رسیدن به تمدن اسلامى‏ 13

949- تحقق کامل تمدّن‏ اسلامى‏ در دوران ظهور حضرت بقیةاللّه ارواحنافداه 13

23-7-91-دو بخش اصلی تمدن.. 14

23-7-91- بخش اصلی تمدن اسلامی.. 14

17-9-87- تمدن اسلامی در راه است... 15

6-8-83-مراحل انقلاب اسلامی.. 15

16-11-81- آزاداندیشی و آزادی بیان.. 16

19-6-76-علم و معنویت هدف تمدن اسلامی.. 16

نقش و جایگاه روحانیت در نظام 17

نقش حوزه های علمیه: 17

93 - حوزه‏هاى علمیه؛ قوام اصلى نظام در گذشته، حال و آینده‏ 17

95- آینده‏ى بلند مدت نظام در گرو سه عنصر اصلى حوزه‏: 17

1. معنای فقه: 17

145-پاسخ به نیازهاى قانونى و نظریه اى نظام‏ 18

147-تامین نیاز حوزه و جامعه: مرجع، مدرّس، محقّق، قاضى و مبلّغ‏ 19

148-دفاع از مبانى انقلاب و اسلام در برابر هجوم فکرى دشمنان‏ 20

153-لزوم تشکیل بانک اطلاعات براى تامین نیازهاى فکرى جامعه و جهان‏ 21

154- حضور فعال در میدان مبارزه با تهاجم فرهنگى‏ 21

160-نقش حوزه در تربیت مدیران عالى و میانى نظام‏ 22

434-حوزه متولى پاسخ به سؤالات درباره پایه تفکر اسلامی و مبانی نظام و ...‏ 23

434-وظیفه‏ى حوزه؛ قرار گرفتن در متن حوادث علمى جهان‏ 23

967-تلاش براى تکمیل و رفع نواقص نظام اسلامى و پرهیز از تضعیف انقلاب‏ 24

968-ایجاد صلاحیت هاى لازم و پیش بینى براى مقابله با بحرانهاى فکرى در طلاب‏ 25

952- نقش روحانیت و حوزه در ساخت تمدن اسلامى‏ 25

111- وظیفه‏ى استثنایى روحانیت در زمان حاضر. 26

112- صدمه دیدن اسلام در صورت ضعف عمل جمهورى اسلامى‏ 26

115- نقش اول روحانیت و حوزه در تحقق اسلامیت نظام‏ 26

200- حضور فعال روحانیت؛ شرط بقاى نظام و استقلال کشور 26

200- لزوم بررسی شرایط تاثیر روحانیت... 27

204- نقاط مثبت روحانیت... 27

132- حفظ آبروى هزار ساله ى روحانیت شیعه با رعایت زى طلبگى‏ 27

134- دقت در موضع گیرى ها 28

140- لزوم مشخص بودن هدف و چشم انداز برای حوزه و طلاب... 28

وحدت حوزه و دانشگاه 28

165- سه واژه‏ى بسیار مهم در انقلاب؛ وحدت، حوزه و دانشگاه‏ 29

165- توحید؛ پایه‏ى وحدت در جامعه‏ى اسلامى‏ 29

167- به هم پیوستگى هزار ساله‏ى علم و دین در ایران‏ 29

168- استعمار؛ عامل جدایى حوزه و دانشگاه‏ 29

169- آسیبهای حوزه و دانشگاه به سبب دوری از هم.. 29

172- معنای وحدت حوزه و دانشگاه 30

نقش شورای مدیریت.. 31

1055-وظیفه‏ى شوراى مدیریت نسبت به فعال کردن نهضت‏ پاسخ‏ به‏ سؤالات‏ نظرى‏ و عملى جامعه در حوزه‏ 31

638-لزوم برنامه ریزى براى وظایف مختلف حوزه‏ 31

نقش جامعه مدرسین.. 32

101- جامعه‏ى مدرسین؛ مغز متفکر و چشم بیناى نظام‏ 32

طرح هجرت و توسعه حوزه های شهرستانها: 32

19/7/91- ضرورت... 32

19/7/91- راهکارها 33

معنا،ضرورت ها، ملزومات،متولیان حوزه متحول 34

معنای حوزه متحول(انتظارات از حوزه ایده آل) 34

145- معنای صحیح تحول و نوسازی حوزه: (انتظارات از حوزه متحول) 34

ضرورت: 34

تحقق انتظارات چهار گانه از حوزه 34

159- ضرورت سازمان یافتن حوزه براى برآوردن انتظارات از حوزه‏ 34

209- ضرورت تکمیل و آینده نگری در کار حوزه ها 35

سه وظیفه در برابر حوزه‏=» در جمع برخی از نخبگان حوزه سال74. 35

664- وظیفه اول و دوم: حفظ و ترمیم حوزه‏ 35

665- وظیفه سوم:رشد دادن به حوزه‏ 36

665- زنده بودن حوزه؛ شرط حفظ، ترمیم و بالندگى آن‏ 36

تحلیل وضعیت کنونى حوزه و رفع اشکالات آن. 36

اشکال اول حوزه امروز : عقب بودن از زمان خود. 36

668- عقب بودن حوزه امروز از لحاظ فقهی و کلامی از دنیاى زمان خود. 36

670- عقب بودن حوزه از دنیا در زمینه ى نگارش کتب اخلاقى‏ 37

670- عقب بودن حوزه در زمینه ى حقوق از حقوق دنیا 37

671- عقب بودن حوزه در زمینه ى علوم فلسفى و کلامى‏ 38

اشکال دوم حوزه امروز: عدم استفاده از نیروى انسانى موجود. 38

نارسایی های آشکار حوزه 38

672- الف)عدم گسترش کمّى روحانیت‏ متناسب با نیاز جامعه. 38

673- ب) عدم گسترش محتوایى حوزه‏ 39

674- ج) عدم گسترش در نشر و تبلیغ‏ 39

لزوم استفاده‏ى از فرصت ها 39

136- قدمت تفکر اصلاح حوزه‏ (از زمان آقا سید ابوالحسن اصفهانی در نجف: 1320 ش) 40

138- پیرزی انقلاب و انقطاع بهانه ها ؛ لزوم تلاش براى مدرنیزه کردن حوزه منطبق با نیازها 40

682- بهره گیری از فرصت حکومت اسلامی و فضای پذیرش تحول در حوزه‏ 40

683- لزوم استقلال حوزه از دولت‏ 40

684- مؤاخذه‏ى خداوند؛ عقوبت بى توجهى نسبت به علاج مشکلات حوزه‏ با وجود فرصت تحول.. 41

ملزومات: 41

685- الف) قبول درد 41

685- ب) همت گماشتن براى علاج‏ 41

685- ج) بیدار شدن روح کار در فضلاى جوان حوزه‏ 42

متولیان: 42

رهبر انقلاب.. 42

139- احساس وظیفه‏ى رهبرى نسبت به تحول در حوزه‏ 42

مسئولیت همه مردم 42

138- همه مسئولیت دارند حتی مومنان و مسئولان کشور 42

مسئولیت ویژه حوزویان. 42

667- همه مسئولند ولی لزوم تفکر خود حوزویان نسبت به مسائل حوزه‏ 42

144- لازمه‏ى تحول؛ همکارى مراجع عظام، جامعه‏ى مدرسین، شوراى مدیریت و طلاب‏ 43

الف) بزرگان حوزه‏ 43

ب) طلاب، فضلای جوان و اساتید‏ 43

693- فضلای جوان.. 43

436- لزوم انجام تلاش سریع و پرمغز براى تحول در حوزه‏ از سوی همه فضلا، مدرسان و آدم های دلسوز 43

140- نقش برجسته طلاب و مجمع نمایندگان طلاب البته زیر نظر مراجع.. 44

ج) دستگاه مدیریت و شوراى عالى حوزه‏ 44

686- مدیریت تحول توسط یک مرکز مشخّص‏ (مدیریت حوزه) 44

144- نقش جامعه مدرسین.. 45

اصول و راهبردهای کلی حوزه متحول 45

دغدغه های مقام معظم رهبری درباره انقلاب و حوزه

هدف نظام اسلامی

947- خط کلى نظام اسلامى؛ رسیدن به تمدن اسلامى‏

مطلب اوّل این است که خط کلّى نظام اسلامى چیست؟ اگر بخواهیم پاسخ این سؤال را در یک جمله ادا کنیم، خواهیم گفت خط کلّى نظام اسلامى، رسیدن به تمدّن اسلامى است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ دی ۹۲ ، ۱۱:۲۱
مشکات
حجت‌الاسلام دکتر آقارفیعی؛ جراح و متخصص طب اسلامی در گفتگو با رجانیوز/
یک بیستم روایات فقهی؛ مربوط به تغذیه/ نمی‏توان از سبک زندگی‎ اسلامی گفت و به تغذیه سالم بی‎توجه بود/ توصیه‎هایی جالب، ساده و کاربردی برای یک رژیم غذایی دینی

رجانیوز - رسول عبادی: ظهر روز سه شنبه هفته آخر مردادماه 15 دقیقه قبل از اذان ظهر به افق تهران، طبقه دوم پاساژ شهرام واقع در ضلع شمالی میدان امام حسین علیه‏السلام، «کلینیک طب اسلامی»، وقت قرار مصاحبه ما با حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدعلی آقارفیعی بود. روز قبل که برای انجام مصاحبه با وی در موضوع «طب اسلامی» تماس گرفتیم بعد از پرسیدن محور سؤالات و تأیید ضرورت آنها خیلی زود با خوشرویی زمان مصاحبه را تعیین کرد و سؤالات را اساسی دانست. 

دکتر آقارفیعی انسان وقت شناس، منظم و متواضعی است. در 15 دقیقه‏ای که تا اذان مانده بود گپ و گفت کوتاهی با هم داشتیم از معرفی سایت گرفته تا مشکلاتی که مانع پیشرفت راه طب اسلامی شده است. خود دکتر خیلی قائل به این است که طبی را که یکی از معرفین و مروجینش است را اسلامی بداند تا سنتی. به ما می‏گوید از من چیزی ننویسید ما هر چه داریم از برکت انقلاب و امام و مقام معظم رهبری و عنایت آقا امام زمان (عج) است. 

اذان را که می‏گویند بدون درنگ روپوش پزشکی سبز رنگ خود را از تن درمی‏آورد و عبا را به تن می کند و عمامه را به سر می‏گذارد و چفیه‏ای را که همیشه همراهش است را به گردن می‏اندازد و با هم به سوی مسجد معروف امام حسین(ع) می رویم.

دکتر به خاطر مردمی بودنش بسیار مورد احترام نمازگزاران مسجد است. همه او را می شناسند. خودش هم شده که گاهی امام جماعت مسجد باشد و مردم به او اقتدا کنند. بین دو نماز دکتر طریقت منفرد وزیر سابق بهداشت نیز به طرف دکتر می‏رود و با او خوش و بش می‏کند. پایان نماز هم بعضی از نمازگزاران برای گرفتن دستور پزشکی پیش او می‏روند و مشکلات خود را با وی در میان می‏گذارند.

مصاحبه ما با دکتر آقارفیعی بعد از نماز آغاز شد. در این مصاحبه سعی بر آن بوده تا سؤالاتی را که پیرامون طب اسلامی کمتر در رسانه ها مطرح می شود بپرسیم. دکتر برای پاسخ به سؤالات از استنادات علمی و روایی استفاده می‏کند و پاسخ هایی هم که می‏دهد حاوی نکات قابل تأمل و جالبی است. 

***

حجت الاسلام والمسلمین دکتر آقارفیعی در سال 1331 متولد شد و پس از تحصیلات مقدماتی در دانشگاه فردوسی مشهد تحصیلات خود را ادامه داد و در جوار حضرت ثامن الحجج، طبیب آل محمد (صلی الله علیه واله) در رشته پزشکی تحصیلات خود را پی گرفت و پس از اتمام، دوره جراحی عمومی را نیز گذراند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ دی ۹۲ ، ۱۳:۵۱
مشکات